Lucia

Norrbottens Lucia kom och lussade för oss på kvarre idag, älskar att en gubbe högt och tydligt sa till en av tärnorna (heter de tärna när man har glitter i håret?) att hon absolut skulle varit lucia istället!

Jag har även pratat engelska med en italienare, våran kommunikation brast en aning om ärligheten ska fram.

Sen har norrmejeriet haft en "kampanj", det har varit 3t tjejer som har sjungit julsången för alla som har handlat en norrmejeriet produkt så fort någon har stoppat en vara i vagnen. Jag kom på mig själv med att stå och sjunga med, sen insåg jag att min sångröst  inte är den bästa och försökte förtvivlat hålla käften.

Nu ska jag ut och hugga en gran! Som den sanna norrlänning jag är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0