Franskt på en nagelbitare


Kommentarer
Postat av: LADY J

Jhaaa okej, den kollektionen har jag inte beställt, ÄN =) Har funderat på det längem en fattar inte riktigt färgerna. KHar du hela pastel kollektion? Ids du isåfall fota färgerna, hur de ser ut? För den känns lätt ovärd att beställa.. Svårt det där =)



Sedan tar det ett tag innan man förstår den EXAKTA konsistensen. Kan 3-4 månad innan du VERKLIGEN KAN den i dropp-detalj =) Kör på tippar innan du börjar med form. För att jobba med form måste man veta hur en nagel ska se ut då man har filat klart det, det är så detaljerat. Annars går de av. För att tippar ska hålla måste man tänka extra mycket på att inte bygga en plan nagel. Det måste finnas en "arch" i den.DVS. en tjockare förstärkning mitt på nageln dr tippen är limmad. Det är därför jag alltid säger att man inte ska fila själv, för det blir TJOCKARE OCH TJOCKARE ;)



Konsistensen på akrylen ska inte göra någon skillnad jag har iallafall aldrig hört det. Så =) kram



P.S. det finns en bloggerska som tar likadana bilder som du och lägger ut i bloggen.. ALLDELES FÖR LÅNGT IFRÅN.. det är skit irriterande. Beskär bilderna :S det kommer att uppskattas av mig som kan ge dig tips och även dina läsare. puss och krmaaa

2011-08-14 @ 20:13:18
URL: http://ladyJ.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0